Zásady ochrany osobních údajů (GDPR)

Zásady ochrany osobních údajů

Stanislav Volný – mobilní čištění popelnic
IČO: 23468076
Působnost: Česká republika
Druh podnikání: poskytování mobilních čisticích služeb (čištění popelnic)

Tyto Zásady ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) jsou vypracovány v souladu s Nařízením EU 2016/679 (GDPR) a platnými zákony České republiky. Text je určen pro web nebo k zasílání zákazníkům společně s obchodními podmínkami.


1. Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů je:
Stanislav Volný
IČO: 23468076
(dále jen „Správce“)

Správce provozuje službu mobilního čištění popelnic a zpracovává osobní údaje zákazníků v souladu s právními předpisy České republiky a Nařízením EU 2016/679 (GDPR).

2. Jaké osobní údaje zpracovávám

Zpracovávám pouze údaje, které jsou nezbytné pro uzavření smlouvy a poskytování služby:

  • jméno a příjmení,
  • adresa místa poskytování služby (např. umístění popelnic),
  • e-mailová adresa,
  • telefonní číslo,
  • fakturační údaje (IČO, DIČ, pokud je uvedeno),
  • údaje o platbě (informace o provedení platby, nikoli čísla platebních karet).

3. Účel zpracování osobních údajů

Osobní údaje jsou zpracovávány pro tyto účely:

  1. plnění smlouvy – poskytování objednaných služeb, komunikace se zákazníkem, vyřízení objednávek, fakturace;
  2. plnění právních povinností – vedení účetnictví, daňové evidence;
  3. oprávněný zájem správce – ochrana práv a právem chráněných zájmů (např. vymáhání pohledávek, evidence zákazníků);
  4. marketingové účely – zasílání informací o novinkách nebo akcích pouze v případě, že zákazník udělil souhlas.

4. Právní základ zpracování

Zpracování osobních údajů je nezbytné:

  • pro uzavření a plnění smlouvy mezi Správcem a Zákazníkem,
  • ke splnění právní povinnosti Správce (např. účetní a daňové předpisy),
  • nebo na základě souhlasu Zákazníka (např. při zasílání newsletteru).

5. Doba uchování údajů

Osobní údaje uchovávám pouze po dobu nezbytnou k naplnění účelu, pro který byly získány:

  • údaje o objednávkách a fakturaci – po dobu 10 let (dle zákona o účetnictví),
  • kontaktní údaje – po dobu trvání smluvního vztahu a max. 3 roky po jeho ukončení,
  • údaje zpracovávané na základě souhlasu – do doby odvolání souhlasu.

6. Předávání osobních údajů třetím stranám

Osobní údaje nejsou prodávány ani zpřístupňovány třetím osobám, s výjimkou:

  • poskytovatelů platebních služeb (např. platební brána – pouze v rozsahu nutném pro platbu),
  • účetní nebo daňové služby (v rozsahu nezbytném pro vedení účetnictví),
  • orgánů veřejné moci (pokud to vyžaduje zákon).

Všichni zpracovatelé jsou smluvně zavázáni chránit osobní údaje podle GDPR.

7. Práva subjektů údajů

Zákazník má právo:

  1. požadovat přístup ke svým osobním údajům,
  2. požadovat opravu nebo výmaz osobních údajů,
  3. omezit zpracování,
  4. vznést námitku proti zpracování,
  5. na přenositelnost údajů,
  6. kdykoli odvolat souhlas se zpracováním (pokud byl dán),
  7. podat stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz), pokud se domnívá, že došlo k porušení jeho práv.

8. Zabezpečení osobních údajů

Správce přijímá veškerá přiměřená technická a organizační opatření k ochraně osobních údajů před ztrátou, zneužitím nebo neoprávněným přístupem. Údaje jsou uchovávány v zabezpečených systémech a nejsou zpřístupňovány veřejně.

9. Závěrečná ustanovení

Tyto zásady mohou být průběžně aktualizovány. Aktuální verze je vždy dostupná na webových stránkách nebo na vyžádání e-mailem. Zásady nabývají účinnosti dnem jejich zveřejnění.


Obsah dokumentu:
1. Správce osobních údajů
2. Jaké osobní údaje zpracovávám
3. Účel zpracování osobních údajů
4. Právní základ zpracování
5. Doba uchování údajů
6. Předávání osobních údajů třetím stranám
7. Práva subjektů údajů
8. Zabezpečení osobních údajů
9. Závěrečná ustanovení